Regulamin współpracy

§ 1

Wstęp

  1. Właścicielem Serwisu pod adresem https://e-logos.pl/ jest Bartosz Urbański prowadzący działalność gospodarczą pod firmą F.H.U. LOGOS-DYSTRYBUCJA BARTOSZ URBAŃSKI, ul. Sobieskiego 1A, 34-300 Żywiec. Działalność gospodarcza jest wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 5531072443, REGON 240968187.

  2. Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu oraz jego funkcjonalności oraz m.in. rodzaj i zakres świadczonych usług, w tym usług elektronicznych świadczonych przez jej właściciela, warunki i zasady składania zamówień, warunki techniczne, sposób zawierania i rozwiązywania umów na odległość, zasady i terminy płatności oraz warunki dostawy, tryb postępowań reklamacyjnych.

  3. Możesz skontaktować się ze Sprzedawcą pisząc na adres e-mail: kontakt@e-logos.pl, zapytania@e-logos.pl lub telefonicznie: +48 33 50 00 185, +48 884 858 572.

  4. Niniejszy Regulamin zastosowanie ma wobec przedsiębiorców niebędących konsumentami w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu cywilnego, jak również wobec podmiotów prawnych objętych ustawą z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych.

  5. W przypadku, gdy stroną umowy jest osoba fizyczna lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, nabywająca Towar w drodze umowy bezpośrednio związanej z tą działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zastosowanie ma Regulamin Serwisu oraz Oferta.

§2

Definicje

  1. Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient zobowiązany jest zapłacić Sprzedawcy.

  2. Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.

  3. Dostawa – oznacza dostarczenie Klientowi Produktu przez Sprzedawcę.

  4. Kodeks cywilny, k.c. – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.

  5. Klient – przedsiębiorca dokonujący Zakupu dobra oraz nabywający prawa do jej własności lub mający zamiar Zakupu, który zawarł lub zamierza zawrzeć Umowę ze Sprzedawcą.

  6. Oferta – propozycja sprzedaży zawierająca istotne elementy danego Produktu wraz z instrukcją jego użytkowania (jeśli dostępna).

  7. Polityka prywatności – dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych, dostępna pod adresem https://e-logos.pl/polityka-prywatnosci.

  8. Produkt – każdy towar lub usługa w rozumieniu art. 2 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym; Produkt ma charakter odpłatny, chyba że wskazano inaczej.

  9. Produkt fizyczny – produkt podlegający wysyłce fizycznej pocztą/kurierem lub który może być odebrany osobiście.

  10. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Serwisu.

  11. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że umowa ta nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  12. Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży określający zasady korzystania z Serwisu, składania zamówień oraz zasad realizacji zamówień przez Sprzedawcę.

  13. Serwis – strona e-logos.pl, na której prowadzona jest prezentacja Produktów przez Sprzedawcę.

  14. Sprzedawca – Bartosz Urbański prowadzący działalność gospodarczą pod firmą F.H.U. LOGOS-DYSTRYBUCJA BARTOSZ URBAŃSKI, ul. Sobieskiego 1A, 34-300 Żywiec. Działalność gospodarcza jest wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 5531072443, REGON 240968187.

  15. Towar – produkty prezentowane w serwisie oraz produkty oferowane w ramach indywidualnych ustaleń z Klientem w ramach oferty handlowej

  16. Umowa – wzajemne uzgodnienia Sprzedawcy i Klienta określające wzajemne prawa oraz obowiązki.

  17. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

  18. Usługa – to każda czynność zawierająca w sobie element niematerialności, która polega na oddziaływaniu na Klienta lub jego przedmioty, które nie powoduje przeniesienia praw własności, taka jak usługa znakowania, pakowania i dostawy.

  19. Usługa znakowania – usługa polegająca na opatrzeniu zakupionego Towaru wskazanym przez Klienta napisem, logotypem lub innym znakiem graficznym.

  20. Użytkownik – podmiot korzystająca z Serwisu.

  21. Zakup – przeniesienie własności na Klienta odpłatnie lub nieodpłatnie.

§3

Zasady zawierania umów

  1. Sprzedawca prowadzi za pomocą serwisu internetowego działalność handlową i sprzedaż wysyłkową na terenie Rzeczpospolitej Polski i terenie Unii Europejskiej. Sprzedaż Towaru i świadczenie Usług skierowane jest wyłącznie do innych przedsiębiorców niebędących konsumentami w rozumieniu art. 22(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny. Do umów zawieranych za pośrednictwem Sklepu nie mają zatem zastosowania przepisy prawa związane z obrotem konsumenckim.

  2. Ograniczenie wynikające z § 3 ust. 1 nie dotyczą osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, nabywających Towar w drodze umowy bezpośrednio związanej z tą działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  3. Regulamin oraz Oferta określają zasady współpracy i warunki realizacji umowy.

  4. Na samym dole Strony internetowej Klientowi zostaje udostępniony Regulamin w sposób nieodpłatny. Treść Regulaminu może zostać utrwalona przez Klienta poprzez jego pobranie, zapisanie na nośniku lub wydrukowanie w każdej chwili ze strony Serwisu.

  5. Klient nie może składać Zamówienia używając niepoprawnych danych osobowych, w sposób anonimowy lub pod pseudonimem.

  6. W przypadku rozbieżności między treścią Regulaminu a Ofertą, wiążąca jest Oferta.

  7. Klient ma zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, zobowiązany jest do korzystania z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Regulaminem i dobrymi obyczajami, z uwzględnieniem dóbr osobistych i praw własności intelektualnej, w szczególności praw autorskich przysługujących Sprzedawcy lub osobom trzecim oraz w sposób niezakłócający funkcjonowanie Serwisu.

  8. Klient może korzystać z Serwisu 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Zamówienia składane w soboty, niedziele lub święta są rozpatrywane następnego Dnia roboczego. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość czasowego wyłączenia Serwisu z przyczyn technicznych.

§4

Cena

  1. Cena jest ceną netto i należy doliczyć do niej podatek VAT.
  2. Sprzedawca informuje, że jest płatnikiem podatku VAT.
  3. Cena nie zawiera informacji dotyczących kosztów dostawy czy innych kosztów (takich jak wykonanie znakowania na odzieży), które Klient zobowiązany jest ponieść, a o których to kosztach będzie poinformowany przed złożeniem zamówienia.
  4. Ceną obniżoną jest cena obowiązującą po obniżeniu ceny Produktu.

§ 5

Prezentowany Towar

  1. Zamieszczone na stronach sklepu Ceny są jedynie zaproszeniem do składania ofert w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 k.c.

  2. Sprzedawca informuje, iż zdjęcia prezentujące oferowany towar mają jedynie charakter poglądowy. Rzeczywisty wygląd w tym w szczególności kolor i struktura materiału mogą odbiegać od prezentowanego na zdjęciach.

  3. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu różnicy w kolorystyce towaru w katalogu, a rzeczywistym kolorem towaru będącego przedmiotem zamówienia.

  4. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu różnicy w odcieniach i wymiarach dostarczonego produktu w obrębie zamówionego asortymentu, wynika to z faktu dostępności różnych serii produkcyjnych odzieży.

  5. Sprzedający zastrzega sobie prawo do wycofania poszczególnych produktów z oferty sklepu internetowego, przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych i wyprzedaży.

  6. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za przejściowe braki towaru u dostawców.

§ 6

Realizacja zamówienia

  1. W celu uzyskania oferty handlowej należy skontaktować się ze Sprzedawcą.

  2. W ramach przedmiotu prowadzonej działalności dostępne są następujące formy kontaktu:

  • poczta elektroniczna (adres e-mail w domenie serwisu),

  • formularz kontaktowy (dostępny w serwisie),

  • kontakt telefoniczny z upoważnionym Pracownikiem firmy,

  • wizyty osobiste w siedzibie firmy.

  1. Zawarcie umowy następuje po wyraźnej akceptacji przez zamawiającego warunków przedstawionych w ofercie handlowej.

  2. Zamawiający za pośrednictwem poczty elektronicznej przekazuje zapytanie ofertowe określając w szczególności:

  • produkt

  • zapotrzebowanie ilościowe

  • określa usługę znakowania

  • wskazuje termin dostawy produktu

  1. Po nawiązaniu kontaktu firma przeprowadza wstępną rozmowę telefoniczną lub wymianę wiadomości e-mail, podczas której strony ustalają potrzeby i indywidualne cechy potencjalnego zamówienia.

  2. W odpowiedzi na zapytanie Klient uzyskuje bezpłatną ofertę handlową za pośrednictwem poczty elektronicznej prezentującą produkty, koszt oraz warunki i orientacyjny termin realizacji zamówienia.

  3. Klient po otrzymaniu oferty handlowej w żaden sposób nie jest zobowiązany do skorzystania z usług firmy.

  4. W przypadku chęci realizacji zlecenie bezpośrednio po otrzymaniu oferty handlowej, Klient jest zobowiązany do zaakceptowania propozycji bądź złożenia ewentualnych uwag w terminie wskazanym na ofercie (ważność oferty).

  5. Po dokonaniu akceptacji, Klient otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia oraz prośbą o opłacenie faktury proforma.

  6. Umowa sprzedaży, jak również umowa znakowania Towaru zostaje zawarta po akceptacji przez Klienta przesłanej Faktury VAT lub Faktury Pro Forma oraz po dokonaniu przedpłaty. Dokonując zapłaty kupujący akceptuje Regulamin współpracy.

  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia w ciągu 14 dni roboczych od dnia jego złożenia w przypadku:

  • niedostępności danego produktu – fakt złożenia Zamówienia przez Klienta nie jest równoznaczny z zawarciem umowy. Każdorazowo weryfikowana jest dostępność produktu na stanie producenta,

  • braku dostarczenia plików graficznych, które spełniają wskazane w wiadomości wytyczne techniczne,

  • braku akceptacji poglądowej wizualizacji,

  • braku płatności za powierzone zlecenie (brak opłaty faktury proforma),

  • opóźnienia w decyzyjności oraz wyżej wymienionych punktach, uniemożliwiając terminowe wykonanie zlecenia,

  • gdy zostało ono złożone przy użyciu: oprogramowania, robota, crawlera, spidera lub dowolnego systemu zautomatyzowanego bądź zachowania skryptowego lub dowolnych usług podmiotów trzecich wykorzystanych w celu złożenia zamówienia w imieniu użytkownika.

  1. W sytuacji, gdy Sprzedawca nie jest w stanie skompletować całego Zamówienia, zostanie ono zrealizowane częściowo. Pozostała część uregulowanej Ceny zostanie zwrócona zamawiającemu.

  2. Zakupiony przez Zamawiającego towar pozostaje własnością Sprzedającego, do momentu całkowitego uregulowania płatności za ten towar.

  3. Orientacyjny termin realizacji danego Zamówienia zostanie Klientowi wskazany w drodze wiadomości e-mail.

  4. Sprzedawca korzysta z usług zewnętrznych operatorów płatności do oferowania płatności on-line.

  5. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Produkty:

      1. przelewem bankowym – płatne bezpośrednio na konto Sprzedawcy, na podstawie otrzymanej FV Proforma lub Faktury VAT

      2. przelewem elektronicznym – za pośrednictwem: Przelewy 24. W celu dokonania płatności Klient zostanie przeniesiony na, stronę serwisu na zasadach wskazanych przez ten serwis.

  1. Klient ma obowiązek dokonać płatności niezwłocznie po złożeniu zamówienia, o ile nic innego nie wynika z Oferty lub wybranego przez Klienta sposobu płatności.

§ 7

Usługa znakowania Towaru

      1. Klient może zlecić Sprzedawcy Usługę znakowania Towaru polegającej na umieszczeniu na nim wskazanego przez Klienta napisu, logotypu czy innego znaku graficznego.

      2. Klient oświadcza, że ma prawo posługiwać się przekazanym Sprzedawcy projektem graficznym i że nie narusza prawa osób trzecich. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność w przypadku naruszenie cudzych praw.

      3. Sprzedający może odmówić wykonania nadruku lub haftu, w przypadku gdy jego zdaniem zawiera ono treści o charakterze bezprawnych lub naruszającym prawa autorskie osoby trzeciej.

      4. Sprzedający nie przeprowadza weryfikacji zamówienia w zakresie wykorzystywania praw autorskich przez Zamawiającego. W tym zakresie odpowiedzialność Sprzedającego jest wyłączona zarówno wobec Zamawiającego jak i osób trzecich.

      5. Klient, po złożeniu zamówienia, może zlecić Sprzedawcy wykonanie usługi polegającej na przygotowaniu graficznej wizualizacji znakowanego Towaru. Wizualizacja taka ma jedynie charakter poglądowy i nie daje gwarancji dokładnego odzwierciedlenia jej w realizowanym zleceniu, co Klient w pełni akceptuje i na co wyraża zgodę. Usługa wizualizacji realizowana jest w ramach dokonanego zlecenia i ograniczona jest do przedstawienia przez Sprzedawcę dwóch projektów. Przygotowanie przez Sprzedawcę więcej niż dwóch projektów wizualizacji będzie usługą płatną, na co Klient wyraża zgodę.

      6. Klient odpowiada za poprawność i jakość przekazanego Sprzedawcy napisu, logotypu czy innego znaku graficznego i równocześnie wyraża zgodę na jego wykorzystanie w celu związanym z realizacją usługi.

      7. Klient wyraża także zgodę na ujawnianie i wykorzystywanie przez Sprzedawcę nazwy handlowej Klienta (w tym stosowanych logotypów), dla celów marketingowych w materiałach reklamowych oraz witrynie internetowej, oraz jako produktów pokazowych Sprzedającego.

      8. Zlecenie znakowania Towaru powoduje, iż przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, a co za tym idzie Klientowi nie przysługuje w takim przypadku prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość. Dotyczy to zarówno odstąpienia od umowy znakowania towaru, jak i zakupu towaru objętego zleconym znakowaniem.

§ 8

Odpowiedzialność

      1. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za zamówienie tylko do wysokości jego wartości.

      2. Po odsprzedaniu lub odstąpieniu towaru kolejnemu odbiorcy, odpowiedzialność za jakiekolwiek wady jakościowe i ilościowe przenosi się na Zamawiającego. Sprawdzenie towaru przed przekazaniem go komukolwiek należy do odpowiedzialności Zamawiającego.

      3. Reklamacji nie podlega towar, w którym rozbieżność rozmiarów, odcieni, gramatury i fasonu ubrań nie przekracza +/- 20%, natomiast rozbieżność położenia, dokładność odwzorowania wzoru, kolory i rozmiar znakowania przekracza +/- 20%. Powyższe ustalenia wynikają ze specyfiki procesu znakowania towaru.

      4. W przypadku braku pełnej dostępności produktów u producenta, firma LOGOS Dystrybucja zastrzega sobie prawo do realizacji niepełnego zamówienia i proporcjonalnego rozliczenia się z Zamawiającym.

§ 9

Zwrot i wymiana

      1. Produkty, na których zostało wykonane znakowanie (na życzenie klienta) zostają spersonalizowane w sposób nieodwracalny, w związku z czym nie podlegają możliwości odstąpienia od umowy lub wymiany.

      2. Produkty, na których nie zostało wykonane znakowanie, Klient ma prawo zwrócić lub wymienić w terminie do 7 dni. Czas liczony jest od daty otrzymania produktu do momentu fizycznego otrzymania zwrotu towaru w Biurze Logos Dystrybucja, w Żywcu przy ul. Jana III Sobieskiego 1A. Po otrzymaniu Towaru Zarówno w przypadku zwrotu, jak i wymiany towaru, Sprzedawca ma prawo potrącić koszt manipulacyjny w wysokości 25% wartości zamówienia – na co Klient wyraża zgodę.

§ 10

Reklamacja i rękojmia

      1. Strony zgodnie postanawiają ustalić rękojmię Sprzedawcy na zasadach opisanych w niniejszym rozdziale.

      2. W stosunku do zakupu Towaru bez Usługi jego znakowania Klient ma prawo do złożenia reklamacji, jeżeli wada fizyczna Towaru zostanie stwierdzona przed upływem 10 dni od dnia jego dostarczenia.

      3. Klient składa reklamację w formie pisemnej na adres Sprzedawcy: „F.H.U. LOGOS-DYSTRYBUCJA BARTOSZ URBAŃSKI”, podając dokładnie swoje dane, dane reklamowanego towaru, datę wydania towaru, datę stwierdzenia wady oraz opisując szczegółowo istotę wady. Klient na wyżej wymieniony adres dostarcza również na własny koszt reklamowany Towar.

      4. Sprzedawca zajmie stanowisko w sprawie reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację i wskaże, czy uznaje reklamację oraz w jaki sposób zamierza ją rozpatrzyć lub poinformuje o braku podstaw do uznania reklamacji wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska.

      5. Strony umowy zgodnie postanawiają, że rękojmia za wady Towaru w przypadku korzystania z Usługi jego znakowania zostaje wyłączona.

§ 11

Odstąpienie od umowy

      1. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje, gdy Kupujący skorzysta z usługi Znakowania Towaru oraz w pozostałych przypadkach przewidzianych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

      2. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Kupujący ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Miejsce zwrotu rzeczy jest tożsame z miejscem siedziby Sprzedawcy.

      3. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

      4. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Kupującego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

      5. Kupujący ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Decyzja co do sposobu, w jaki rzecz zostanie odesłana, zależy od Kupującego.

      6. Termin czternastodniowy, w którym Kupujący może odstąpić od umowy, liczy się od dnia, w którym Kupujący objął Towar w posiadanie. Kupujący ma możliwość skorzystania z prawa odstąpienia od umowy przed wejściem w fizyczne posiadanie Towaru, jednakże złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed objęciem Towaru w posiadanie, nie zwalnia Kupującego od ponoszenia kosztów zwrotu Towaru, jeżeli w/w oświadczenie zostało złożone po wysłaniu do Kupującego Produktu przez Sprzedawcę.

§ 12

Pakowanie i dostawa

      1. Zrealizowane zamówienie pakowane jest zbiorczo w kartony tekturowe lub tzw. „foliopaki”. Odzież nie jest pakowana indywidualnie w opakowania, w tym foliowe woreczki.

      2. Każdy inny sposób pakowania wiąże się z dodatkowymi opłatami.

      3. Zamówiony towar dostarczany jest za pośrednictwem firmy kurierskiej.

      4. Na życzenie Klienta udostępniany jest numer przesyłki, który w zależności od technicznej dostępności usługi u przewoźnika umożliwia śledzenie przesyłki.

      5. Przyjmując towar od firmy przewozowej, Zamawiający jest zobowiązany, w przypadku gdy kartony są naruszone lub towar uległ w transporcie jakiemukolwiek uszkodzeniu do zgłoszeniu tego faktu na podpisywanym w obecności kuriera liście przewozowym.

      6. Sprzedający nie ma wpływu na godziny doręczenia paczek przez kuriera.

      7. Zamawiający jest zobowiązany do weryfikacji kompletności zamówienia, w przypadku stwierdzenia braków w zamówieniu zobowiązany jest powiadomić Sprzedawcę w terminie do 2 dni roboczych od momentu dostarczenia Towaru.

      8. Stwierdzenie braku w zamówieniu w terminie późniejszym niż wskazany nie stanowi podstawy do uznania reklamacji.

§13

Prawa autorskie i licencje

      1. Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę, w tym zdjęcia, teksty, grafiki, multimedia oraz znaki towarowe są utworem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej.

      2. Prawami autorskimi do ww. materiałów dysponuje Sprzedawca bądź inny podmiot, od którego Sprzedawca uzyskał odpowiednią licencję. Materiały mogą być też wykorzystywane przez Sprzedawcę w oparciu o inną podstawę prawną.

      3. Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę mogą być wykorzystywane wyłącznie przez Klienta na własny użytek, o ile nic innego nie wynika z Oferty. Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek sposób materiałów poza zakresem dozwolonego użytku.

      4. Sprzedawca udziela Klientowi niewyłącznej licencji, bez prawa do udzielania sublicencji oraz bez ograniczeń terytorialnych. Ograniczenia czasowe wynikają z Oferty lub z niniejszego Regulaminu. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji zostało uwzględnione w cenie.

      5. Klient ma prawo do korzystania z materiałów na następujących polach eksploatacji:

        1. utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową na własny użytek

        2. obrotu oryginałem Produktu fizycznego – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału,

        3. rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt b – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.

      6. W przypadku naruszenia zakazu, o którym mowa w niniejszym paragrafie, w tym naruszenia praw autorskich, Sprzedawca ma prawo domagać się od Klienta odszkodowania i zadośćuczynienia. Klient w ww. zakresie może ponosić odpowiedzialność cywilną lub karną.

§14

Postanowienia końcowe

      1. Podczas trwania siły wyższej, Strony umowy zwolnione będą od wszelkiej odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu umowy. Powyższe ma zastosowanie również w okresie bezpośrednio poprzedzającym lub następującym bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we wskazanym okresie oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w wykonaniu umowy.

      2. Przez „siłę wyższą” należy rozumieć zdarzenie o charakterze nagłym lub naturalnym, niezależne od woli i działania Stron, którego nie można było przewidzieć i niemożliwe było jego zapobieżenie, w szczególności takie zdarzenia jak: powódź, wojna, akt terroru, wprowadzenie stanu wyjątkowego.

      3. W sytuacji, gdy Klient jest spoza kraju Sprzedawcy, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, wskazując informację o swoim miejscu zamieszkania/siedzibie, w tym celu, aby możliwe było rozliczenie podatku zgodnie z obowiązującymi go przepisami. Obowiązkiem po stronie Zamawiającego jest dostarczenie dokumentu potwierdzającego zastosowanie właściwej stawki podatku oraz potwierdzenie wywozu produktów za granicę.

      4. W ramach korzystania z Produktów zabrania się działania w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich oraz dostarczania informacji o charakterze bezprawnym.

      5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu.

      6. Prawem właściwym jest prawo polskie z zastrzeżeniem ust. 8.

      7. Sądem właściwym jest sąd polski z zastrzeżeniem ust. 8.

      8. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Przedsiębiorcą, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Powoda.

      9. Sprzedawca ma prawo wypowiedzieć Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta umowę w trybie natychmiastowym. W tym celu Sprzedawca przesyła Przedsiębiorcy na adres e-mailowy lub adres korespondencyjny oświadczenie w przedmiocie wypowiedzenia umowy. Przedsiębiorca zrzeka się jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.

      10. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

      11. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych uregulowane są w Polityce prywatności.

      12. Regulamin obowiązuje od dnia 31.10.2024